вторник, 21 декември 2010 г.

Green pixels. Проект за жилищен квартал - Москва

Архитекти: Андрей Буслаев, Надежда Буслаева, Иван Агапов.
А. Базова конфигурация. Жилищен блок от 5 етажа, ситуиран по периметъра на парцела. Приземен етаж с обществени пространства и 4 жилищни етажа. Всеки жилищен корпус се състои от типови секции, избрана конструктивна система - рамки.
B. Структура. Общо количество корпуси - три жилищни (A, B, C) и паркинг (D). Един от страничните корпуси (С или В) е надстроен до 16 етажа. За създаване на комфортен мащаб е разработена интерпретация на фасадната плоскост на първите 4 етажа, като единно визуално поле от градската среда.
C. Слънчева ориентация. За южна граница на блока служи двуетажния корпус на паркинга (корпус D) за 80 автомобила, с изход ориентиран към улицата. Южно изложение на вътрешното пространство (двора), осигуряващо добро ослънчаване.
D. Зелени пиксели. Планировката на апартаментните единици включва интегрирани "буферни" пространства - лични градини и оранжереи, на всеки етаж, към всеки апартамент.
http://www.sibdesign.ru/








































вторник, 14 декември 2010 г.

Мултимедиен диван

Jan Kaplicky - дизайнер на съвременни интериорни решения е измислил дивана “Future Systems Sofa”, който освен, че разчупва правоъгълното мислене, комбинира в себе си няколко предмета. В кръглия диван със светодиодно осветление могат да се съберат 6 души. С негова помощ може да се спести разместването на целия холен комплект мебели организирани около мултимедиен център. Освен да гледате телевизия, може и просто да си припомните добре забравеното удоволствие да се потъркаляте в легло с книга в ръка... Разбира се, съществуват и други хедонистични варианти, но едва ли е нужно да се споменават :-D.
Източник: http://www.arhinovosti.ru/

четвъртък, 9 декември 2010 г.

Влачат айсберги от Гренландия до сухи места по света

Вашата страна страда от недостиг на вода – няма страшно, ще докараме айсберг от Гренландия, ще го разтопим и вода ще се намери. Такава е идеята на екип от френски технолози, съобщава в. „Кориере дела сера“.
Според специалистите, ръководени от инженера Жорж Муген от френския Институт за изкуства и технологии, най-сухите точки на планетата могат да се разхладят чрез механизъм за транспортиране до тях на огромни айсберги от Гренландия. Засега планът на френските технолози е за доставка на ледена вода до Канарските острови.
Огромните ледени блокове в Гренландия са в непрестанно движение. Всеки ден големи ледени късове се отделят от арктическите ледени масиви и после се разпадат в океана.
Само в Гренландия всяка година се топят 350 милиона t лед, които свършват в морските води. Така милиони литри ценна сладка вода, която до този момент е била замразена, се похабява, припомнят френските експерти. Тяхната идея е тези айсберги да се откарат в южните части на света с помощта на специално конструирани плавателни съдове.
Засега по проекта експертите на Муген, сред които има инженери, метеоролози и океанолози, работят в проектантските ателиета на френската компания „Десо систем“. Проектът, който Муген замислил още преди 40 години, е на фаза компютърни модели. През 1975 г. Мугие получил поръчка от властите на Саудитска Арабия да обмисли как може до арабското кралство да се докара айсберг. Тогава проектът се провалил.
Сега планът е толкова напреднал, че Мугие вече е набелязал подходящ айсберг. Той дори е бил измерен от подводни роботи, които установили, че разстоянието от върха до най-ниската му точка е 90 m. На базата на тези данни учените са разработили модел за неговото транспортиране. Според плана, за да не разтопи айсбергът по време на пътешествието му из по-топли води, ще се прибегне до техника, използвана и в Алпите за предпазване на ледниците от топене. Частта от айсберга, която е под водата ще бъде опакована със специално защитно платно.
За да се изтегли този леден блок с тегло от 7 t из Атлантическия океан, ще се използва френският влекач „Аргонот“, който е дълъг 70 m. Засега той служи за доставка на товари и в спасителни операции. Ролята на този плавателен съд обаче ще бъде само да направлява курса на движение на айсберга. Останалото ще зависи от водните течения и главно от огромните парашути, които ще бъдат прикрепени към айсберга. Те ще използват силата на вятъра, за да улеснят придвижването му.
Леденият блок ще пътува около 4 месеца, за да стигне Канарските острови. По пътя ще се изгубят около 3 t лед и ще бъдат похарчени 4000 t гориво. Но когато стигне до целта си и бъде стопен там, айсбергът ще задоволи нуждите от питейна вода на 70 души за една цяла година, сочат компютърните модели на френските експерти.
http://www.paralel44.com/, снимки – БГНЕС, http://i.telegraph.co.uk/

петък, 3 декември 2010 г.

Enviro Cities 2010

На конферецията Enviro Cities 2010 проведена през ноември в Дубай е взето решение за въвеждане на нов федерален  "зелен" строителен кодекс, който ще ограничи количеството стъкло използвано при строителство на сгради.
В документа се казва, че в сградите обема на стъклото трябва да бъде намален до 60% от общата маса, а също така ще бъде необходимо и осигуряване на засенчващи свойства в стъклата, за да се намали нуждата от кондициониране на помещенията.
Показателно в случая е, как ОАЕ явяващи се строителната площадка на планетата, в мястото където се строят свръхмодерни стъклени небостъргачи и се събират най-известните строителни специалисти, стават инициатори на строителни ограничения.
Има планове за въвеждане и на по-строги регулации по отношение на стопанисването на водните ресурси и управлението на отпадъците. "Осъзнавайки темпа на нарастване на градските агломерации, сме длъжни да проявяваме повече грижа за екологията", казва един от авторите на законодателната инициатива.