С тегло 81 000 t и дължина 495 m, при отвор между опорите 263,6 m, мостът над жп линията свързваща Пекин и Гуанджоу е най-тежкият и най-дългият в своя клас. Предварително напрегнатата конструкция се състои от две отделни части, подпрени на сферични стави, явяващи се оси на въртене. Диаметърът на всяка става е 6,5 m, което също е нов световен рекорд в строителството. Пътното платно с ширина 39,7 m се състои от 8 ленти за движение.
За 68 min с помощта на 4 повдигателни крика мостът е завъртян на 52,4°, което е позволило да се минимизира спирането на движението на влаковете под него. В Китай подобна технология за строителство на мостове вече се използва активно, тъй като с нейна помощ се преодоляват ограниченията на обкръжаващата среда и транспортната система, съкращават се и сроковете за строителство.
Източник: интернет, www.xinhuanet.com