сряда, 29 юни 2016 г.

Учени тестват бамбука като строителен материал

Бамбукът вече не е само за пандите. Един от най-устойчивите природни материали най-после е на път да бъде приет като строителен материал в развития свят, съобщава радио Voice of America, пише "Днес+".
Правилата в строителството навсякъде по света изискват стриктни стандартизирани тестове за всички материали, като дървото и бетона. Но тестовете за бамбука никога не са били стандартизирани, защото той не се произвежда, а расте. Затова учени от Университета на Питсбърг подлагат на тестове няколко вида бамбук с механични показатели аналогични или дори по-добри от тези на иглолистния дървен материал. Целта им е да стандартизират тестовете, за да може бамбукът да бъде безопасно използван в строителството.
Видовете бамбук с отлични показатели за съотношението издръжливост към тежест растат най-вече в тропическите региони и се използват в строителството от хиляди години.
В Хонконг вече строят небостъргачи с помощта на бамбук.
Работници от мегаполиса използват традиционни материали за направа на строителни скелета.
Някои от съоръженията с бамбук са високи до 80 етажа. Строителите не се отказват от бамбука, тъй като е значително по-лек и гъвкав от металните конструкции.
Хората изграждащи бамбуковите скелета се обучават в специални училища, за да научат как трябва да работят с растението.
Бамбукът е важно растение срещу глобалното затопляне. Кореновата система на този вид гори предпазва почвите по наклонените терени от отмиване (ерозия), а самата гориста растителност предпазва почвата от изсушаване под влияние на силното слънце.
Източник и илюстрация: http://dnesplus.bg

вторник, 21 юни 2016 г.

Как се изгражда тунел под магистрала само за един уикенд




В интернет пространството тези дни стана много популярен видео клип (timelapse), показващ как само за един уикенд строителната компания Heijmans монтира 70-метров тунел под магистрала. Действието се развива в Холандия, а от видяното могат да се поучат и в България.




понеделник, 20 юни 2016 г.

Интериор на къща в Подмосковието

Интериорният дизайнер Владислава Гравчикова еднакво добре се справя както с оформлението на малки апартаменти, така и на просторни извънградски къщи. Днес ви предлагаме фото-разказ за най-новият и проект - невероятен интериор на красива къща за голямо семейство в Подмосковието. Клиентите не са  предявили особено ограничения, единственото изискване е било за "лек интериор с класически елементи". Резултатът от творческите усилия е виден на снимките приложени под текста.
Източник и илюстрации: www.pufikhomes.com


























неделя, 19 юни 2016 г.

Къща-мелница в Швеция

Забележителната къща-мелница проектирана от Wingardh Arkitektkontor е разположена в селска местност във Västra Karup, Швеция. Къщата е част от фермата Йохан Диеден.
Източник и илюстрации: www.etoday.ru





Wikkelhouse - къщурка от картон

Дизайнерите от амстердамското студио Fiction Factory са създали технология за изработване на къща от картон. Както твърдят създателите, технологията за изработка на къщата е щадяща околната среда - в замяна на всяко отсечено дърво се засаждат няколко, а въглеродният отпечатък е 3 пъти по-малък от този при традиционното строителство.
Външната обвивка на къщурката се състои от 24 слоя картон слепени със специално екологично лепило, слой хидрофобно фолио и слой облицовка с дърво. Гаранцията за здравина, която дават дизайнерите е 50 години.
Къщата тежи 6 тона и за поставянето и не се изисква специална основа. Монтажът и отнема само един ден. Къщата е модулна и е възможно с лекота да се променят формата и размерите ѝ.
Модулните сегменти са с тегло 0.5 t, ширина 120 cm, а броят им е според желанието и възможностите на клиента. Цветовото оформление също е по избор на собственика.
Гъвкавите възможности за конфигурция са в сила и за интериора. Картонената къща се адаптира според нуждите на обитателите. Може да изпълнява функциите на офис, вила, място за уединение, класически дом или място за забавление.

петък, 3 юни 2016 г.

В Швейцария откриха най-дългия тунел в света

Президентът на Швейцария Йохан Шнайдер-Аман и правителството на страната в пълен състав тържествено откриха в сряда 57,10-километровия железопътния тунел Gotthard Base Tunnel (Сен Готард, San Gottardo) - най-дългият в света.
Идеята да се построи тунел под Алпите е родена преди 69 г. от швейцарския инженер Карл Едуард Грюнер. Според неговите предположения това ще e възможно в началото на XXI век – и както виждаме неговата прогноза се оказва точна.
Тунелът Gotthard Base Tunnel свързва градовете Ерстфелд в кантона Ури и Бодио в южния кантон Тесин. По маршрута има няколко спирки, включително асансьор до курорта Седрун. 
За прокопаването на тунела е изкопана скална маса, която е достатъчна за построяване на 5 пирамиди като Хеопсовата.
Работниците са използвали специални пробивни машини, за да изкопаят над 28 млн. t скална маса. Дължината на една изкопаваща машина е 410 m.
Използваният бетон при строителството е около 4 млн m³. Общо 2600 души са участвали в построяването на тунела, като 9 са загинали по време на строително-монтажните работи. Само за монтажа на траверсите са вложени почти 44 хиляди часа труд - 125 работника са извършвали монтажни работи в продължение на 3 години при 3 сменен режим на работа. Тунелът преминава на 2300 m под планината и през скали, където температурата достига 46 °C, а влажността на въздуха 70%.
Освен удобството за пътуване, тунелът има и друго важно предназначение – да предпази природата в Алпите като намали трафика най-вече на тежкотоварни камиони по планинските пътища.
Построен за 17 години и струващ около 11 млрд. €, тунелът Gotthard Base Tunnel съкращава времето за пътуване между Цюрих и Лугано на два часа от сегашните 2 часа и 41 минути, а времето за пътуване от Цюрих до Милано намалява от 4.40 до 2.30 часа. Gotthard Base Tunnel създава бърза железопътна връзка между Ротердам в Холандия и Генуа в Италия.
Редовното движение на пътнически влакове ще започне в средата на декември, а дотогава ще се извършват технически тестове чрез 3000 изпитателни курса.
Очаква се инвестицията да се възвърне в рамките на 10 години от горивни такси, пътни такси за тежкотоварните превозни средства и държавни заеми.
Високоскоростните влакове ще преминават през тунела на всеки 17 min, а билетите започват на цени от 30 €. Очакванията са през новия тунел на ден да преминават 260 товарни и 65 пътнически влака. Първите ще развиват максимална скорост от 160  km/h, а вторите – 200 km/h. Благодарение на факта, че тунелът в по-голямата си част е прав, някои от влаковете ще могат да се движат със скорост от 250 km/h.
Следващите големи проекти в Европа са 55 km тунел, който ще свързва Инсбрук в Австрия с Болзано в Италия. Предложение за подземен тунел с дължина от 80 km има за свързването на Хелзинки във Финландия с Талин в Естония.
Построяването на тунела в Швейцария пренарежда досегашната класация за най-дълъг тунел в света. Досегашният първенец - тунелът Сейкан свързващ японските острови Хоншу у Хокайдо остава на второ място при дължина 53,85 km, а тунелът под Ла Манш (наричан още Евротунел) заема третото място с дължина 50,50 km.
В Google Play вече е налично и специално приложение предлагащо VR тур в тунела: https://play.google.com/store/apps/details?id=ch.sbb.gottardo

















Лидерите на страните съседи на Швейцария - Австрия, Германия, Италия, Лихтенщайн и Франция, преминаха със специален ВИП-влак по новооткрития тунел "Готард" под Алпите. Сутринта два такива влака с около 1200 пътници преминаха първи през тунела в посока Север-Юг и обратно.
В чест на откриването на тунела Готард швейцарският монетен двор пусна две паметни монети - сребърни и златни. Самото откриване се предполага, че е струвало на швейцарските власти около 8 млн. €, като на събитието бяха поканени 1200 официални гости.
Германският канцлер Ангела Меркел сподели, че пътуването ѝ е направило "забележително впечатление". "Особено като помислиш, че над нас има над 2000 метра скали", допълни тя, отбелязвайки точността на швейцарските инженери и изразявайки "признателност за този проект", който ще сближава културите. 

Премиерът на Италия Матео Ренци подчерта в интервю, че "Европа наистина има нужда от сближаване". "Във време, когато някои искат да издигат стени, Швейцария изпрати невероятно послание, изграждайки този тунел", отбеляза Ренци.
Лидерите на Германия и Италия обаче признаха, че страните им трябва да направят повече, за да разширят железопътната си инфраструктура, така че да може да бъде използван целият капацитет на тунела "Готард".
Френският президент Франсоа Оланд обърна внимание на важната "икономическа и туристическа роля" на съоръжението". "Швейцария показа, че е способна да съедини Европа", коментира той.
По думите на австрийския канцлер Кристиан Керн тунелът има символично значение, тъй като показва, че "трябва да решаваме проблемите заедно".

"На церемонията по откриването над 1200 гости наблюдаваха по-скоро меланхолична церемония, включваща изпълнители с алпийски рогове и актьори, играещи ролята на зли планински духове, както и клоуни и акробати, представляващи различни региони на Швейцария."  Разбира се, това е официалното обяснение на глобалистите за показаното пред публиката. Истината е, че зрителите видяха нещо съвсем различно, изпълнено в стила на церемониите по откриването и закриването на олимпийските и параолимпийските игри в Лондон през 2012 година.

Източник и илюстрации: Интернет